+

5 tipů, jak zůstat ve formě na home office

5 tipů, jak zůstat ve formě na home office

Home office zní jako velká idyla. Žádné stání ve špičce, mačkání se v přecpaném autobuse nebo rádio, které nesmíte přepnout. Nemluvě o tom, že vám nikdo nekouká pod ruce. Práce z domova je pro mnohé splněný sen. Pravdou ale je, že je to často pěkné náročné. Jednou z věcí, která nám dává pěkně zabrat, je udržet se ve formě i tehdy, když prakticky nevytáhneme paty z domova. V následujícím textu vám přinášíme 5 tipů, jak zůstat fit a aktivní i na home office.

Efektivně si rozvrhněte svůj den

Kvůli koronaviru najednou začali pracovat z domova i lidé, kteří na to vůbec nebyli zvyklí. První výzvou, se kterou jsme se museli popasovat, bylo správně si zorganizovat den. Často se totiž může stát, že práci posouváte na odpolední hodiny a poté už vám nezbude žádný volný čas. Ten je přitom velmi důležitý.

Jak si zorganizovat čas během práce z domova? Nedovolte, aby vám práce z domova ujídala z vašich aktivit. Ať už je to cvičení, chození na procházky nebo čas s přáteli. Rozvrhněte si svůj den tak, abyste měli čas i sami na sebe a na to, co vás baví. Jinak riskujete vyhoření.

Naučte se odpočívat

Určitě jste si také někdy říkali, že si nebudete brát práci domů. Že doma chcete mít klid. A najednou pracujete z domova. Proto je důležité, abyste se od ní dokázali odstřihnout. Jakmile dokončíte vše, co bylo potřeba, už se k tomu znovu nevracejte. Vypusťte práci z hlavy a věnujte se naplno sami sobě.

Důležité je vyčlenit si konkrétní místo na práci. Není dobré pracovat s notebookem z postele. Ač to k tomu sice svádí, příliš vám to nedoporučujeme. Pokud si určíte jedno konkrétní místo, lépe nejen přepnete do pracovního módu, ale i z něj rychleji vypadnete, když nastane ten správný čas na relax a odpočinek.

Odpočinek při homeoffice

Pravidelnost ve stravě a vyvážený jídelníček

Plánujte si jídelníček tak, jak jste zvyklí. Berte ale v úvahu, že na home office možná ubude fyzické aktivity, a proto ho tomu přizpůsobte. Zařaďte víc proteinů a vlákniny. Zkoušejte nové recepty a suroviny. Zdravá strava a sportovní výživa toho má tolik co nabídnout. A teď je nejlepší čas na to vyzkoušet nové věci.

Jak nepřibrat na home office? Důležité je dodržovat pravidelnost. Lidé často zapomínají jíst během dne. A potom to rychle doženou po práci. Některé zase trápí přejídání, ať už z nudy nebo stresu. Tomu všemu se dá přitom jednoduše předejít – udělejte si plán a dodržujte ho.

Každý den si udělejte pauzu na oběd. Nejezte během práce. Riskujete, že si navyknete na to během ní neustále něco ujídat. Navíc, pauza na oběd a lehký odpočinek od práce udělá divy. Na chvíli vypnete, vychutnáte si jídlo a poté se k ní zase vrátíte. Však ona vám nikam neuteče.

Nezapomínejte na vitamíny a minerály Ne vždy se nám podaří mít dokonale vyvážený jídelníček. Ruku na srdce, ohlídat si všechny položky je někdy nadlidský úkol. To můžete jednoduše vyřešit kvalitními doplňky stravy.

Dopřejte si nejen na vitamín D, který je dobrý na imunitu. Doporučujeme také omega-3 mastné kyseliny. Ty fungují jako vzpruha pro přepracovaný mozek, a navíc napomáhají ke zdravému srdci. A o zdraví vašeho kloubního aparátů a svalů se postarají zase minerály v chelátové formě.

Buďte aktivní

Velkou výhodou home office je, že ušetříte čas za dojíždění do práce. Nenechte povinnosti, aby vás doslova pohřbily za zdmi domova. Vezměte ušetřené minuty a věnujte je fyzické aktivitě. Nemusíte nutně posilovat nebo běhat venku. Co takhle obyčejná procházka? I ta se přeci počítá. Místo hodiny v hromadné dopravě při cestě do práce a z ní si vyjděte do nejbližšího parku.

Cvičte z domova

Cvičit z domova se dá stejně dobře jako v posilovně. Jak být aktivní na home office? Na YouTube najdete spoustu videí a kanálů, podle kterých se do toho můžete opřít. Ať už hledáte kardio, jógu nebo silový trénink, vše na vás čeká na jednom místě.

Efektivní domácí trénink

Kardio kickbox je super možností, jak ze sebe dostat stres a nabít se novou energií. Tým Ladylab pro vás připravil tohle půl hodinové video, během kterého se pořádně zapotíte.

https://www.youtube.com/watch?v=1A5-k-gXuBI

Klasické kardio připravil kanál Self. Trenérka Lita Lewis vás provede půl hodinovou sestavou, během které se nezastavíte. Zapracujete i na břišním svalstvu a nohách.

https://www.youtube.com/watch?v=ml6cT4AZdqI

Dejte vale stresu se Zuzkou Klingrovou. Lekce má skoro hodinku. Uvidíte, jak budete stíhat. Když si jí nedáte celou, nic se neděje. Během jógy se pěkně protáhnete a uvolníte ztuhlé tělo po celém dni sezení.

https://www.youtube.com/watch?v=xof6ih1liHY

Cítíte se na pořádný silový trénink, ale nemáte doma vybavení jako v posilce? Nic se neděje. Vyzkoušejte trénink s Joannou Soh.

https://www.youtube.com/watch?v=-ulpYfBNDlM

Cvičit z domova se dá i podle aplikací v mobilu nebo tabletu. Často nabízí celou škálu různých tréninků. Některé dokonce fungují jako takový malý osobní trenér, který vám kromě cvičení hlídá i jídelníček. Nastavte si do nich váš cíl a aplikace vás bude neustále motivovat k dalšímu postupu.

Zelený čaj pro podporu soustředění a lepší imunitu

 

 

 

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.