Začínáte chodit do fitka? Aneb jak si nejen do nového roku vybrat tu správnou motivaci

 

Vzpomínáte si ještě, jakou nohou jste do toho nového roku 2019 vykročili? Není to dávno, viďte? Ale pochybuji, že si to někdo bude ještě pamatovat, tedy pokud si na to při vstávání zvlášť nedal pozor. Pokud jste však do nového roku vykročili oběma nohama, i to je super. Zkrátka a dobře bychom vám chtěli popřát jen to nejlepší v novém roce a některým možná také vydařený nový začátek ve fitku. Ať už jste vykročili jakoukoli nohou, jsou to všechno stejně jenom pověry a je jen na vás, jak se k novým výzvám postavíte.

Riziko, které podstupují v posilovně všichni začátečníci

Těch nováčků ve fitku bude spousta, tak jako začátkem každého roku. Ať už to budou úplně noví anebo takoví ti věční začátečníci, budou nevyhnutelně čelit jednomu velkému riziku – můžou zanedlouho odpadnout.

Jste i vy takovým začátečníkem? Je to zkrátka situace, do které se dostat nechcete, anebo to aspoň neplánujete. Máte jasno o tom, že nejen že začnete cvičit, ale také zhubnete, vytvarujete postavu a budete tam chodit pravidelně. Pravidelně a rádi.

Ono se to snadno řekne, ale hůř už udělá. Ale nebojte se, dá se to zvládnout. Motivace je to, co potřebujete. Potřebujete ji nejen na začátku, abyste mohli začít, ale také po celý čas,abyste ve fitku neskončili tak rychle, jako jste začali. Je totiž velmi jednoduché začít cvičit po období vánočního obžerství, ale Vánoce jsou jen jednou do roka. Jak se tedy správně ke cvičení motivovat?

Jaká je vaše motivace?

Motivace je důležitá, to už jsme si ostatně řekli. Něco vás motivovalo k tomu, abyste si řekli, že po Novém roce začnete s cvičením. Tak ven s tím. Co je to?

  • Chcete konečně zhubnout?
  • Chcete se někomu líbit?
  • Chcete být zdravější?
  • Chcete uběhnout maraton či nabrat několik kilogramů svalů?

 

Co myslíte, jsou tyto motivace dobré či špatné? Ačkoli jsou to motivace velmi časté, nemusí být vždy nejlepší. Velmi často záleží na tom, jak se totiž k věci postavíte.

Chci zhubnout!

Ale no tak, nebuďte na sebe tak přísní. Tím, že ve fitku strháte běžecký pás, strháte nejen jej, ale především pak sami sebe. V případě hubnutí je nejlepší zamyslet se nad svou stravou, protože 80 % (někdo dokonce říká že i 90 %) úspěchu spočívá právě v tom, co jíte. Opravdu, pokud budete na kardio strojích trávit hodinu denně a neupravíte současně svou stravu, vyhazujete za členství v posilovně peníze úplně zbytečně. Jasně, možná se vám zlepší zdraví, ale svůj cíl takovým způsobem nenaplníte. Takže? Zamyslete se nad svou stravou, změňte ji a teprve pak jděte cvičit. Pokud to tak neuděláte, může se stát, že zanedlouho budete úplně demotivovaní a nakonec skončíte opravdu rychleji, než jste začali.

 

Já vím, začít se správně stravovat může být oříšek, zvláště pak pro úplné začátečníky. Zahoďte ty polystyrénové chlebíky a dejte si pořádné jídlo. Být zdravý neznamená být hladový. Pokud tápete, nebo chcete se stravou poradit, obraťte se na mě. Poradím vám moc rád.

 

Chci se opět začít líbit

Ženě či muži? Na tom zas až tak asi úplně nezáleží. Lepší je možná ptát se, co se stalo, že jste se tomu dotyčnému líbit přestali? Víte, komu byste se měli líbit především? Sami sobě, samozřejmě. Nikdy se nesnažte o zhubnutí anebo nabrání svalové hmoty pro nikoho jiného, než sami pro sebe. Proč?

Protože vy se pak musíte po té vší snaze kouknout do zrcadla a pochválit se, že jste to zvládli. Ono je totiž docela možné, že ten, pro kterého všechno toto děláte, vás stejně nepochválí. Ať už se vám podaří cíl naplnit anebo ne. Pokud si nebudete vážit sami sebe, neudělá to za vás ani nikdo jiný.

 

Chci být zdravější

Ano, správně zvolené cvičení pro zdraví dokáže udělat opravdu mnoho. Ale jak budete tento cíl měřit? Pokud vás bolí bedra anebo koleno, nemůžete si jen tak vyrazit do posilovny bez konzultace s lékařem, fyzioterapeutem anebo opravdu dobrým trenérem. Vy víte, jak cvičit, aby vás bedra bolet přestala? Ono to samozřejmě jde, a to i pokud máte například vyhřezlou ploténku, ale chce to poradu s odborníkem.

 

A také posílit imunitu

A pokud vám jde o celkové zdraví? Například že chcete posílit svou imunitu? I toho se cvičením dá dosáhnout, jenom nesmíte zapomínat, že když začnete cvičit, tak budete automaticky zdravější. To ne. Pokud nebudete dostatečně regenerovat, bude tomu spíše naopak. Časté nemoci, únava a vyčerpání. Proto nezapomínejte na vitamíny (za nás můžeme doporučit nejlepší multivitamín pro profi sportovce,který je volně k dostání Nexgen Pro), samozřejmě hořčík a vitamín B6.

 

Chci uběhnout maraton

Maraton, zajet 100 kilometrů na kole na jeden zátah anebo nabrat svalovou hmotu, ale zároveň si udržet nízké procento tělesného tuku. Tento typ motivace není vůbec špatný a je dobře měřitelný. Nesmíte ale zapomínat nejen na vitamíny, ale také na vhodné doplňky stravy. Chcete podpořit růst svalů? Bez bílkovin to nepůjde, takže po tréninku do shakeru nasypte protein a pokud nechcete, abyste během spánku o svaly přicházeli, dejte si na noc micelární kasein.

 

Jaká je ta vaše motivace?

Je tolik motivací, kolik lidí v posilovnách. Toto jsou jedny z nejčastějších. Podělte se s námi, co motivuje vás a jak se vám daří své cíle naplňovat?

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.